Uprzejmie informujemy że portal RFIP nie wysyła żadnych komunikatów dotyczących wezwania do zapłaty na adresy korespondencyjne, e-mailowe a także drogą telefoniczną. OK
Wielkanoc w pościgu za Bożym Narodzeniem

Wielkanoc w pościgu za Bożym Narodzeniem

 

Jak wynika z badań portalu internetowego Ceneo, 89% Polaków spędza tegoroczne Święta Wielkanocne rodzinnie. Dni świąteczne to z jednej strony czas odpoczynku od pracy i spotkania z najbliższymi, z drugiej strony – czas wyzwań dla działów sprzedaży i marketingu wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza bazujących na sezonowych dochodach. Handlowcy usilnie próbują skłonić konsumentów do wydawania w Wielkanoc kwot zbliżonych do wydatków bożonarodzeniowych, które sięgają nawet ok. 1000 zł w przeciętnej, polskiej rodzinie. Jak wynika z analiz Ceneo, budżet planowany na organizację tegorocznych świąt Wielkanocy, jest o połowę niższy.

 

Mikołaj popularniejszy od Zajączka

Dla wielu osób, zwłaszcza najmłodszych świętujących, Boże Narodzenie nierozerwalnie łączy się z prezentami. Sklepy przygotowują się do świątecznej pogoni za podarunkami często już późną jesienią. Przed Wielkanocą nie widać szału zakupowego, poza artykułami spożywczymi i dekoracyjnymi, chociaż według tradycji, Zajączek prezenty przynosi. Niemal połowa ankietowanych Ceneo przyznała, że nie wymienia się podarunkami w Święta Wielkanocne. Reszta najczęściej daje słodycze. Głównymi odbiorcami prezentów są zatem dzieci, co wiąże się ze znacznie niższymi wydatkami niż podczas Bożego Narodzenia.

 

Wielkanocne podróże

Wiele osób wykorzystuje okres Wielkanocy na wyjazdy i wypoczynek. Wydaje się, że Boże Narodzenie silniej skłania Polaków do podtrzymywania tradycji i spędzenia świąt w rodzinnych domach. Jak podaje porównywarka turystyczna KAYAK, bilety sprzedawane w marcu, są jednymi z najtańszych w ciągu roku. Ze statystyk platformy rezerwacji biletów lotniczych FRU.PL wynika, że najwięcej Polaków poleciało w te Święta do Wielkiej Brytanii, Niemiec i Irlandii, zapewne w celu spędzenia ich z najbliższymi. Popularnymi celami wielkanocnych podróży są Egipt i Wyspy Kanaryjskie. Większość hoteli w Polsce kusi potencjalnych klientów specjalnymi pakietami wielkanocnymi. Pakiet rodzinny może obejmować 3-5 noclegów, tradycyjną, świąteczną kuchnię i szereg wielkanocnych atrakcji dla dzieci pod okiem animatorów.

 

Na Wielkanoc wydajemy 2-3 razy mniej niż na Boże Narodzenie, a prezenty dajemy przede wszystkim dzieciom. Z drugiej strony, przed Wielkanocą, firmy nie inwestują tak olbrzymich nakładów finansowych w marketing, jak podczas bożonarodzeniowych akcji. Nie narzeka natomiast branża turystyczna zwłaszcza, gdy w wielkanocne dni panuje taka aura, jak w tym roku.

 

Wyszukiwarka firm


Wyszukiwanie zaawansowane