Uprzejmie informujemy że portal RFIP nie wysyła żadnych komunikatów dotyczących wezwania do zapłaty na adresy korespondencyjne, e-mailowe a także drogą telefoniczną. OK
Praca w telemarketingu – postrach kandydatów i nieograniczone zarobki

Praca w telemarketingu – postrach kandydatów i nieograniczone zarobki

 

Mówi się, że osoby, które pracują w telemarketingu rok, są już weteranami, dwa lata to staż praktycznie nieosiągalny. Telemarketing dotknięty jest olbrzymią rotacją pracowników. Co tak bardzo przeraża kandydatów w branży, która zachęca systemem motywacyjnym, o jakim można pomarzyć w innych działach większości firm?

 

 

 

 

 

 

Zbyt dobre warunki?

Przeglądając oferty pracy, niemal zawsze spotkamy się z aktualnymi rekrutacjami do działów telemarketingu. Odpowiadają na nie głównie studenci i absolwenci, bez większego doświadczenia. Szukają oni często jakiejkolwiek pracy oraz wartościowej pozycji w CV, bo swoje call center posiadają najbardziej znane marki na rynku.

- Nie wymagamy doświadczenia od naszych kandydatów mówi Andrzej Kokorniak, CEO w Invest System Wystarczy komunikatywność, zaangażowanie w pracę oraz znajomość obsługi komputera. W zamian oferujemy atrakcyjny system motywacyjny - wynagrodzenie w formie podstawy plus prowizję od osiąganych wyników oraz możliwość rozwoju, dzięki szkoleniom , Aktualnie jest prowadzona  rekrutacja na stanowisko konsultanta i doradcy telefonicznej obsługi klienta biznesowego – Oznacza to, że wysokość zarobków jest u nas praktycznie nieograniczona. Projekt Rejestr Firm i Przedsiębiorców rfip.pl.

 

Błędy leżą po obu stronach

Praca w Call Center wymaga wysoko rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych i znajomości technik sprzedaży. Konieczna jest umiejętność zachowania dystansu do wykonywanych zadań. Wybitnie nieuprzejme „nie”, usłyszane po drugiej stronie słuchawki, szereg pretensji, zarzutów i odmów, stanowią dla telekonsultanta normalny dzień pracy.

 

Zauważyć można niepokojący zabieg, stosowany przez specjalistów HR, który polega na takiej modyfikacji nazwy stanowiska w ofercie, aby maksymalnie zakryć prawdziwy zakres obowiązków telemarketera. W efekcie, kandydat aplikuje na stanowisko doradcy, opiekuna klienta, asystenta ds. sprzedaży, a nawet menedżera, a zadania, które czekać go będą podczas pierwszego dnia w pracy, mogą go bardzo rozczarować, zniechęcić, a wkrótce zmusić do złożenia wypowiedzenia. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej należy zapytać osobę rekrutującą nie tylko o warunki finansowe, ale przede wszystkim o zakres obowiązków, stanowisko pracy, okres wdrożenia, strukturę organizacyjną i ścieżkę kariery. Warto być szczerym.

 

Podstawowym błędem, popełnianym przez firmy Call Center, jest niewłaściwe przygotowanie kandydatów do pracy.

- Do dzisiaj pamiętam początki w mojej pierwszej pracy. Było to duże call center. Już pierwszego dnia posadzono mnie „na telefonie” i kazano dzwonić do potencjalnych klientów. Poznałem tylko podstawowe informacje o produkcie, nie wiedziałem do kogo dzwonię, nie wiedziałem też, kto jest moim bezpośrednim przełożonym ani kto należy do mojej grupy. Po kilku dniach ciągłych porażek w kontakcie z klientem, bez możliwości uzyskania pomocy, czułem się sfrustrowany i chciałem zrezygnować. Miałem szczęście, bo akurat zmieniał się zarząd. Podzielono nas na zespoły, powołano team leaderów, wysłano nas na miesięczne szkolenia produktowe i sprzedażowe. Nagle wszystko stało się jasne i proste - wspomina Jacek, obecnie trener zespołów sprzedażowych Call Center. Www.rfip.pl

 

Specyfika pracy w telemarketingu wymaga zaspokojenia potrzeby przynależności i bezpieczeństwa. Pracownicy muszą wiedzieć, do którego zespołu należą i kim jest ich bezpośredni przełożony. Powinni dobrze poznać produkt czy usługę, którą mają sprzedawać, kulturę organizacyjną firmy oraz ścieżkę kariery.

www.rfip.pl

Wyszukiwarka firm


Wyszukiwanie zaawansowane